Mitä ihmettä on “native advertising”?

Viime kuukausina vastaani on tullut muutamia kertoja termi “native advertising”, mutten ole täysin ymmärtänyt sen merkitystä. Ilokseni voinkin nyt todeta, että olen saanut pitkästä aikaa kokea infografiikan valaisevan vaikutuksen. Ja mitä suunnatonta riemua se tuottikaan, kun ymmärsin “natiivin mainonnan” todellakin tunnustavan käyttäjäkokemuksen elintärkeän merkityksen. Huraa!

Tämän grafiikan tekijät ovat fokusoituneet aiheeseensa liikoja rönsyilemättä ja sisältöä on sopivasti asian ytimen ymmärtämiseksi. Luettavuuskin on kohtalaisen hyvä ja jäsentely selkeää. Koska asiasisältö sattui nyt palvelemaan minun tarpeitani, ei oikeastaan haluttaisi purnata mistään. Mutta sanonpa kuitenkin, että punaisen värin käytössä on syytä olla aina varovainen, koska se synnyttää helposti voimakkaita ja sävyltään kielteisiä konnotaatioita. Tässä esityksessä erityisesti keskiosan punainen varoituskolmiolla varustettu laatikko vetää huomion puoleensa, vaikka sen sisältö itsessään ei ole niin dramaattinen kuin ulkoasu antaa olettaa.

121204_solve_native_3

 

Lähde: Solve Media

Posted in internet ja sosiaalinen media, mainonta.